YÜZYILLIK MÜHÜR



Merhaba!

Dizi yorumu yapmayan ben bir aya 3 dizi sığdırdım adeta...

bir dizi daha eklemeliyim resim defterime :)

Bugün ise destansı bir dizi ile buradayım...

Adı: Yüzyıllık Mühür

O zaman diziyi incelemeye alalım.








Yüzyıllık Mühür
, Çanakkale Savaşı’nın isimsiz kahramanlarının

destansı hikayelerini anlatmakta.

İzlenilmesi gereken harika bir dizi.

Bu anlamlı dizi 
üç ana başlıktan oluşuyor;

Genç Kahramanlar, Kadın Kahramanlar, Gayrimüslim Kahramanlar olarak.

Vikipedi'den aldığım bilgiye göre;

Her bölümünde farklı bir kahramanlık hikayesinin anlatılacağı dizinin çekimleri için

özel set kurulmuş ve çekimler İzmir Aliağa’nın tarihi Osmanlı köyü Güzelhisar’da

gerçekleştirilmiş.

Yüzyıllık Mühür dizi projesi, yaklaşık yüz kişilik bir ekibin

beş ay süren çalışması sonrasında çekimleri tamamlanmış.

***

Dizinin oyuncu kadrosunda, Yiğit Özşener, Kemal Uçar, Barış Küçükgüler, Ali Akdal,

Yusuf Güney, Selda Alkor, Nesrin Cavadzade, Hayal Kahraman Özalp, Mehmet Ali Nuroğlu,

Cemal Toktaş, Mehmet Esen, Mehmet Can Mincinozlu gibi tanınmış oyuncuların yanı sıra

Türk ve düşman askerlerini canlandıran birçok oyuncu ve figüran yer almaktadır


Dizinin yönetmeni:
Mehmet Bahadır Er

Senaristleri: Taylan Işıklar, Volkan Girgin, Ramazan Şengül ve Yasin Kaya

Yapımcı: Galibarda Fikir Sanat adına Miraç Kazancı

***

Yüzyıllık Mühür dizisi ne zaman diye sorarsanız eğer;

Salı günü yayınlanmakta ve TRT-1'de.

***

Her bölümde farklı bir hikaye saklı...


Benim en son izlediğim bölümde gayrimüslim kahramanlar serisinden David vardı.

Kısaca alıntıyla bahsedeceğim;


David, genç yaşında Fransa’ya eğitim için gider. Zengin bir aileden gelmektedir.

Okulu bitirip Osmanlı’ya döndüğünde gazetecilik yapmak ister.

Avrupa’dan aldığı son teknoloji bir Fotoğraf makinası getirir.

Aldığı eğitimlerden dolayı çok önemli bir gazeteci olduğuna inanan David,

Ahval gazetesine girer ve gazetenin sahibi Cevdet sayesinde sıradan haberlerin peşinde koşan ve

işin pratiğinden bihaber olan sıradan bir muhabir olduğunu keşfeder.

Edindiği tecrübelerle aklı başına gelen David elle tutulur bir şeyler yapmayı kafasına koyar ve

Cephede savaşan Gayrimüslim kahramanların peşine düşer.

Yüzbaşı Vardvan’ın askeri becerilerini, Eleni’nin fedakarlıklarını,

Moris’in doktorluk becerilerini ve Artaki’nin intikamını izler ve

bunlardan tüm ülkenin ve dünyanın haberdar olmasını sağlar.

Not: David rolünü Mehmet Can Mincinozlu canlandırmaktadır.


✿ MUTLU HAFTALAR 

Yorumlar

  1. Konusu güzelmiş gerçekten,artk daha çok tarihi dizi yapar oldular ,bende vatanım sensin i çok severek izliyorum...Nesrin Cavadzadeyi pek sevemedim nedense,değişik bir tip...Selda ALKOR oyunculuğu hakkıyla icra eden sanatçılardan takdir ediyorum...paylaşımın için teşekkürler canım marjinal bir dizi sanırım...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçen çok güzel. Her diziyi izlemiyorum ama soluksuz izledim ve yerimden kalkamadim bile :) Bu kadar cok begenince blogda olmali dedim. Sevgiler...

      Sil
  2. Dizi pek izlemiyorum ama bu çok güzele benziyor. Kesinlikle babam bayılır. Hemen söyleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dizi izleyemeyendenim. Aralik ayinda 3 dizi yazdim ara ara onlara bakiyorum :)

      Sil
  3. Sevdiğim oyuncular var kadroda. Hayret zaplarken hiç denk gelmemiş. Konu ilginç. Bir ara uğrayıp bakmalı. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylardir varmis megerse ben bir kac zamandir izliyorum. Konusu sabit gibi dursada her bolumde ayri bir hikaye olmasi cekti beni. Merak uyandiriyor. Sevgiler...

      Sil
  4. son yazıma bir bakınsanaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook tesekkur ederim deep :) gorunce blogumu listede mutlu oldum cok... 10 araliktaki mutluluk veren bloglar listemde sende vardin... Sen goremeden ben blogunda gordum blogumu :) Sevgiler...

      Sil
  5. Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Bana da beklerim :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
  6. fragmanı denk gelmişti ama bölüm olarak izlemek daha kısmet olmadı..
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende önceleri fragmanını takip ediyordum :)
      Takibe aldım blogunuzu...

      Sil
  7. Merhabalar,
    Deep Tone'un paylaşımıyla geldim, takipteyim.
    Bloğuma beklerim,
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      http://vintagenmakeup.blogspot.com.tr blogunu takibe almıştım, tekrar ziyaret edeceğim :)

      Sil
  8. Dizilerle çok aram yok ama bilgi iyi işlenmiş,emeğine sağlık

    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder