HUZUR VEREN SESLER, KOKULAR VE YÖNTEMLER



Merhaba :)

Bugün sizlerle üzerinde internet üzerinden merakla incelediğim

bir konu üzerinden bilgiler paylaşacağım.

Bilgiler dahilinde videolu paylaşımım da mevcut.

Bir çok kişinin ihtiyacı olabileceğini düşünerek hazırladım yazımı.

Bugün için konu başlığım birden fazla aslında...

Depresyona ilaçsız çözüm, Depresyondan kurtulma yolları

Depresyonu yenmek, Depresyona çare

Mutlu olmanın yolları, Huzur bulma yöntemleri

vs. diye pek çok başlık çıkarabilirsiniz.

Umarım faydası olur...








Bu dönemde bizleri en çok yoran ve zamanımızı yiyip bitiren illetten

kurtulmamızın zamanı gelmedi mi sizce?

Geçmiş yıllarda atalarımızın bulduğu çareleri inceledim.

Osmanlı'da şifahanelerde uygulananları okudum ve

ürettikleri çarelerini imrenerek tekrar tekrar inceledim!

O yıllarda ilaçlar haricinde

su sesi, musiki, güzel kokular ve çeşitli meşguliyetlerle tedavi edilirlermiş.


Edindiğim bilginin tamamını değil ama konum ile ilgili kısmını paylaşmak istiyorum sizlerle;

Edirne - II.Beyazid Camisi ve Külliyesi

Darüşşifa - Külliyenin Merkezi ,Üç bölümden oluşur:



Birinci bölümde poliklinikler, özel diyet mutfağı ve personel odaları bulunmaktadır.

İkinci bölüm ilaç deposu ve üst düzey personele aittir.

Üçüncü bölümde 6 kişilik ve 4 yazlık yatak odası ile bir müsiki sahnesi bulunur. 

Burada on kişiden oluşan musiki topluluğu tarafından haftada üç gün musiki konserleri verilirdi.
Evliya Çelebi burada "hastalara deva, dertlilere şifa, divanelerin ruhuna gıda ve 

def'i sevda olmak üzere" on adet hanende ve sazende gulam(genç) ayrıldığı, 

bunların üçü hanende, biri neyzen, biri kanuni, biri musikari,biri cengi santuri, 

biri udi olup haftada üç gün hastalara ve delilere büyük kubbenin altında musiki faslı verdiklerini;

 neva, rast, dügah, çargah ve suzinak makamlarını çaldıklarını bildirmektedir.

Mevsim çiçeklerinin (gül, karanfil, sümbül, reyhan ve misk-i rum) koku ve 

renklerinde de tedavi yapıldığını yazmaktadır. 



Binanın her tarafından dinlenebilen bu konserler kadar; 

su sesi ve güzel kokulardan yararlanarak ruh hastalarının tedavisi yoluna gidilirdi.
Bu noktada önemli sayılan bir olgu; aynı yıllarda Avrupa'da delilik denilen

hastalık durumlarında hastanın "Şeytandır" gerekçesiyle yakılmasıdır.
Aslında hastahane her türlü hastanın kabul edildiği bir yerdi ve tedavi parasızdı. 


✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿


Alıntı bu yazıda okuduğunuz gibi ana etkenler detaylı yazmakta.

Su sesi, Musiki ve güzel kokuların etkisi ve

çeşitli meşguliyetlerle tedavi edilirlermiş.

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿


Peki ya hangi makam hangi rahatsızlığa iyi gelmektedir?

Sizlerle hastalıklara iyi gelen makamları da paylaşıyorum hemen.

✿✿✿



Osmanlı Şair Hekimlerinden Şuuri Hasan Efendi'nin 


"Tadil-i Ül Emzice" adlı Eserinde musikinin hastalıklarla ilişkisi şu şekilde tanımlanmış. 

Rast Makamı: Havale ve felç iletine devadır. 
Irak Makamı: Har mizaçlılara, sersam ve hafakana faydalıdır. 
İsfahan Makamı: Zihni açar, zekâyı artırır, anıları tazeler. 
Zirevkent Makamı: sırt ve eklem ağrılarının ve kuluncun tedavisinde faydalıdır. 
Rehavi Makamı: Baş ağrısına devadır. 
Büzürk Makamı: Ateşli hastalıklara iyi gelir, zihni temizler, vesvese ve korkuyu uzaklaştırır, 
fikre yön verir. 
Neva makamı: Irk'un nisa'ya iyi gelir (Kadın hastalıkları) 
Zengule Makamı: Kalp hastalıklarının devasıdır. 
Hicaz Makamı: İdrar zorluğuna iyi gelir, cinsel yönden uyarıcı etkisi vardır. 
Buselik Makamı: Kulunç ve bel ağrılarının ilacıdır. 
Uşşak Makamı: Kalp, karaciğer, sıtma ve mide hastalıklarının ilacıdır. 

✿✿✿


Makamlar ve hastalıklara faydaları bu şekilde.

Su sesi ise vazgeçilmezleri arasındaydı tekrar hatırlatıyorum ve

bir su sesi videosu paylaşıyorum.

Su Sesi;



Geçen yıl da sizlerle ders çalışma odaklanma müziği paylaşmıştım ve beğenilmişti.

Faydası oldu mu bilmiyorum ama incelemek ve dinlemek isterseniz TIK TIK

✿ MUTLU GÜNLER 

Alıntı yazı kaynak: http://wowturkey.com/forum

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Şu kasvetli mevsimde finallere artık gün sayan, hayat derdiydi, dersiydi, eşi idi, dostu idi bir sürü sıkıntı ile uğraşan biz üniversite öğrencilerine ne kadar güzel, alternatif rahatlama yöntemleri sunan bir yazı olmuş. Şimdiden ilaç gibi geldi ısfahan makamı :)

    YanıtlaSil
  3. benim için ve beni ilgilendiren çok güzel bir yazı olmuş canım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. çok ilginç yaa değil mi :) bunu bloguma koyayım da herkes görsün okusun :)

    YanıtlaSil
  5. çok ilginç yaa değil mi :) bunu bloguma koyayım da herkes görsün okusun :)

    YanıtlaSil
  6. Bu bilgi alanı hep ilgimi çekiyor
    TRT iken su ile tedavi eden Azeri bir grupla tanışmıştım

    Kesinlikle inandığım şeyler bunlar
    Paylaşım faydalı

    teşekkürler ve sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende inanıyorum , uygulayacağım bakalım... :)

      Sil
  7. Ne kadar faydalı bir yazı paylaşmışsınız.. Su sesini çok severim yağmur yağdığı zamanda su sesi beni sakinleştirir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Faydalı olması dileğiyle...
      Sevgiler...

      Sil
  8. Ne kadar emek vermissin. Su sesi beni de çok sakinlestirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumsuz bırakmayıp yazdığın icin ben tesekkür ederim :) Aynen su sesi bana da iyi geliyor... Sevgiler.

      Sil
  9. ziyarete geldim iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,sizi yeni keşif ettim.Faydalı bilgi ile dolu olan blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim(tariflimutfak).Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  11. Kahve biraz eksantrik olmuş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder