1 Ocak 2013 Salı

NAMAZ AĞACI ✿

Her yeni gün yeni güzel başlangıçlara vesile olabilir diye düşündüm :) Kendim için de yapmak istediğim bir uygulama buldum. İstikrarlı namaz kılmaya teşvik eden namaz ağacı...


Namaz ağacını bulduğum sitede aşağıdaki gibi tanımı ve kullanımı yazmaktaydı..
detaylı bilgi için sayfa sonundaki linkten siteye ulaşabilirsiniz...

Ağacın Tanıtımı:
Bu ağacın, dört haftayı temsil eden 4 büyük dalı vardır.Günleri de temsil eden 7 tane küçük dalı vardır.Her küçük dalda 5 vakit namazı temsil eden yaprakları vardır.Ayrıca her küçük dalda günlük sadakayı temsil eden bir meyve bulunur. (Bu sadaka maddi veya manevi olabilir.)
Her Büyük Dal: Bir Hafta
Her Küçük Dal: Bir Gün
Her Yaprak: Bir Namaz Vakti
Her Meyve: Bir Sadaka
Kullanım Klavuzu
• Her ayın başında, ayı temsil eden büyük dal ve haftayı temsil eden küçük dal ile başlanır.
• Vaktinde kılınan her namazın ardından bir yaprak yeşil renkle boyanır.
• Şayet namaz kaza olarak kılındıysa yaprak sarı renkle boyanır.
• Sadakayı temsil eden meyveye gelince, o da kırmızı renkle boyanır.
Çıktısını  alarak da yada paintte (benim aklıma geldiği kadarıyla) bu güzel uygulamayı yapabilirsiniz.


20 yorum:

  1. Harika bir paylaşım,,Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Güzel fikir, yapmalıyız..hem böylece ağaçlarının ne kadar yeşerdiğini de görmüş olurlar çocuklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru.. küçük, büyük amaç edinen herkezin bu tür uygulamaları denemesinin teşvik edici olduğunu düşünüyorum :)Geriye dönük bakıldığında eksikleri tamamlamak için duyarlı olmayı sağlar bence..

      Sil
  3. çok beğendim.. harika bir uygulama.. teşvik edici olabilir... özellikle benim için.. çocukların ağaçtaki elmaları kızarınca nasıl teşvik oluyorlarsa...paylaşımınıza teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Allah razı olsun. Kopyaladım ve çocuklardan ziyade büyüklerde kullanmayı düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  5. hem çocuklar hem de yetişkinler için çok güzel bir uygulama. Allah Razı olsun :))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel paylaşım sağolun.

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel bir çalışma olmuş. Hemen print edeyim bende. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir paylaşım.Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkürler harika bir paylaşım razı olunanlardan olman dileği ile

    YanıtlaSil